torsdag 21 juni 2007

Boklista!

På Fridas begäran kommer här en lista på böcker som jag planerar att läsa i sommar!

* Pride and Prejudice - Jane Austen. Status: 1/3 kvar.
* Flickan som lekte med elden - Stieg Larsson. Status: Står och väntar i bokhyllan.
* High Fidelity - Nick Hornby. Status: Se ovan.
* Människa utan hund - Håkan Nesser. Status: Se ovan.
* Mina drömmars stad - Per-Anders Fogelström. Status: Påbörjad.
* Harry Potter and the Deathly Hallows - J.K Rowling. Status: Release 21/7. Kommer få högsta prioritet.
* Les Misérables/Samhällets olycksbarn - Victor Hugo. Status: Är i valet och kvalet mellan att beställa den på engelska på nätet eller vänta tills den kommer in på svenska till Stadsbiblioteket.
* Bright lights dark shadows - the Real Story of ABBA - Carl Magnus Palm. Status: Spanat in på Stadsbiblioteket, ska lånas vid tillfälle.

Dessa är alltså de böcker jag på rak arm kan säga bara SKA läsas i sommar - fler lär tillkomma.

Igår tog jag mig slutligen tid att boka biljetter till Donnans turné i höst - 4 november på Rival i Stockholm, första raden <33 Längtar redan! Kan också passa på att berätta för eventuella klasskamrater från Järna som läser det här att ni inte måste ta er in till storstan för att se Sveriges bästa sångerska - Donnan besöker även Ytterjärna under sin turné! Den 18 september i Kulturhuset! Så ta chansen alla Järnabor!

1 kommentar:

Anonym sa...

ohlala, har typ inte läst nån av böckerna förutom p&p. men les misérables lär du ju hinna, värsta tegelstenen men mycket tid i sommar ;)