lördag 30 juni 2007

Hoggynostalgi

Hade en underbar dag i Stockholm igår! Dagen spenderades med Tove, Li, Micke, Vanda, Ellen och typ tolv andra som jag inte kände i centrala Stockholm. Det blev ett par turer till vår älskade Hoggyfontän i Gamla Stan och självklart ett besök på McDonalds. Dessutom sprang vi Västerlånggatan fram och tillbaka i en vild jakt på Girlie-glass - har Li bestämt sig för något ändrar hon sig inte i första taget. Till slut hittade vi i alla fall en butik där dom hade rätt glassort. Bildbevis finns men inte i min dator för tillfället.

Kvällen tillbringades hemma hos Toves pappa i Bromma. Väldigt trevligt och jag slutar aldrig att förvånas över Toves föräldrars excellenta matlagningskunskaper! Var väldigt trött efter att ha varit uppe och tittat på Copa America till fem föregående natt, och var nära att däcka i soffan. Höll mig dock vaken tills vi gått och lagt oss, men väl i Toves rum piggnade vi båda till och det blev en omgång "Flaggspelet" och lite allmänt snack om framförallt Termos.

På måndag bär det av till Bohuslän, men såvida inget hemskt händer tar jag med mig laptopen, så ni slipper inte bloggandet. Var på biblioteket igår och lånade Bright light dark shadows, en riktig tegelsten = LOVE! Så nu har jag ett par böcker att läsa under vistelsen i Bohuslän! Just nu är läget på bokfronten så att jag läst halva boken av Samhällets Olycksbarn - Rymlingen. Sjukt bra.

Eftersom att Donnan har tagit semester så är det logiska att också bloggen tar semester från Donnan-anknytningar. Jag är dock så frälst av Samhällets Olycksbarn att jag inte kan låta bli att trycka in en liten textrad från Les Misérables (som bekant har Donnan spelat i denna musikal ca 1000 gånger) :)

Do you hear the people sing?
Lost in the valley of the night
It is the music of a people who are climbing to the light
For the wretched of the earth there is a flame that never dies
Even the darkest night will end and the sun will rise

They will live again in freedom in the garden of the Lord
They will walk behind the ploughshed, they will put away the sword
The chain will be broken and all men will have their reward!

Will you join in our crusade? Who will be strong and stand with me?
Somewhere beyond the barricade is there a world you long to see?
Do you hear the people sing? Say do you hear the distant drums?
It is the future that they bring when tomorrow comes

Tycker iofs att den är bättre på svenska, men orkar inte skriva in den texten *lat*.

8 kommentarer:

Anonym sa...

bright light dark shadows, vad handlar den om? låter intriguing iaf.

och liksom hallå, du pratade i telefon med mig också! sjukt bra. och så dissar vi girlieglassar. äckligt ju.

Christine sa...

Det står där nere i boklistan, om ABBA jue :D

JA DET VAR STATUS! Li blev typ sur när jag dissade Girlie-glassen när jag pratade med dig :'D

Anonym sa...

JAHA, mitt minne är lite bristfälligt.

det är väl det minsta man kan säga om det iaf (a)

äh girlieglassen ÄR ju äcklig. det är ju sanningen. och jag är då ingen lögnare :o

*ARARITA* sa...

Hey, I also love ABBA and their's music... Greetings from Croatia! Matea

Anonym sa...

vilka bristfälliga språkkunskaper arasnubben har då >_>

Men du är söt vet du :) Du får komma tillbaka E) eller, du KOMMER tillbaka den 21 :D haha stackare tvingade dig att prata halva natten trots att du bara sovit tre timmar XD

och btw, "en liten textrad"? LoL.

Christine sa...

Tove:

1) Jaa kommer gärna tillbaka haha ^^

2) Förolämpa inte mina bloggläsare :P

3) Jaa så lång var den faktiskt inte, Les Mis förtjänar all uppmärksamhet! Dessutom måste jag ju hålla Cissi på humör med lite Donnan/musikal-snack vet du :D

Anonym sa...

1. :D:D:D:D:D:D::D::D osv..
2. Bah det var FELAKTIGT plus att personen inte verkar kunna svenska och därför inte borde förstå min förolämpning :D
3. Pfft.

Tove sa...

btw har tagit upp bloggen igen nu, får se hur det går :)