söndag 17 juni 2007

TOTTI VINNARE AV GULDSKON 06/07!

Ärade bloggläsare. Detta är en mycket känsloladdad dag. Som ni alla vet har den sista föreställningen av Mamma Mia! spelats och jag är väldigt ledsen att jag inte kunde vara på plats. Jag är dock säker på att det var en underbar föreställning. Kort artikel med fin bild finns här

Istället för att vara på plats i Gbg satt jag framför datorn och följde Divorna-Mallorca. Dessvärre vann Divorna tack vare ett självmål vilket innebär att Barcelona blev bestulna på guldet, men tack och lov blev en viss holländare mållös. Detta innebär att il bimbo de oro, FRANCESCO "GUD" TOTTI, har vunnit Guldskon som EUROPAS BÄSTA MÅLSKYTT SÄSONGEN 06/07.

Soom jag har väntat på att han äntligen ska få en stor internationell utmärkelse. Guldbollen må gå till Filmaren från Manchester i landet där man älskar njurpaj (okej förolämpning, tycker England är helt okej men deras fotboll är bedrövligt dålig), eller till brassen i modestaden som egentligen bara var bra i CL, men i mitt hjärta är Totti alltid den störste.

2 kommentarer:

Anonym sa...

England har den klart härligaste fotbollen, krigare krigare krigare :D

Christine sa...

England är grisfotboll som saknar supporterkultur. Dessutom är det svindyrt att gå på fotboll där - ingen ståplats, bara massa loger för rika typer, typ Abramovitchs polare... blärk.