söndag 24 juni 2007

Tillbaka till vardagen!

Har nu haft några händelserika dagar då två av mina släktingar (mammas syssling med fru) från USA har varit här och hälsat på. Har varit jätteroligt, och engelskan har fungerat över förväntan även om jag känner att jag har extremt mycket att förbättra när det gäller att prata. I fredags var vi på Torekällberget (typ.. friluftsmuseum i Södertälje) och tittade på gamla hus och folkdans (extremt boring) innan vi åkte hem och åt. Både jag och amerikanarna var rejält trötta (hade inte sovit på 30 timmar) så vi gick och lade oss relativt tidigt. Igår åkte vi till släkten i Eskilstuna och tittade bl.a på Skogstorp, pytteliten byhåla där Gunnar, morfars farbror, som utvandrade till USA 1910, bodde. Tyvärr uselt väder, ösregn, men gjorde inte så jättemycket eftersom vi mest var inne i alla fall. Idag åkte vi till Stockholm, där det blev en timmes båttur runt Djurgården, beskådning av vaktavlösningen (trist men bättre än folkdans, och bra eftersom John väldigt gärna ville se det) och en sista måltid tillsammans. Dom verkade extremt nöjda med dom här dagarna, vilket vi också är! Förhoppningsvis kan vi åka till USA och träffa dom om några år - kanske efter att jag gått ut gymnasiet.

Så nu är det tillbaka till sommarlovets vardag igen! Om en vecka bär det av till Bohuslän och jag hoppas verkligen att vädret tänker bli bättre - annars lär tristessen mörda mig.

Och dagens Donnan-anknytning får bli en länk till den här otroligt sentimentala men vackra bilden Cissi har photoshopat ihop. Inte ett öga är torrt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

om en vecka vilken dag?

Christine sa...

Åker på måndag.

Anonym sa...

nu på måndag?

Christine sa...

Exakt :P