måndag 11 juni 2007

Sommarlov!

Idag var det terminens sista skoldag. Till skillnad från många grundskolor, typ Brunnsängsskolan, är StaR så smarta att dom trycker ihop alla sista-dagarna-aktiviteter på en dag! Detta innebar att vi började dagen med att se Pride and Prejudice. Har sett den förut så det var inte sådär superkul direkt. Därefter såg vi filmen från Budapest som Sam Sam (ja, pojken heter faktiskt så.. synd att han inte går sam-linjen!) klippt ihop, och det var riktigt kul (Jason Stephens <3). Sen var det dags för den obligatoriska städningen, som dock gick ganska snabbt. Britta Båvner delade ut engelska och affK-betygen, och blev precis som väntat MVG i båda, vilket känns mycket bra.

Sen återstod då bara själva avslutningen där rektorn malde på. Jag vill dock påpeka att hon är en klart bättre talare än de vi hade på Brunnsäng, så man överlevde utan problem i det underbara vädret. Vill också tacka min underbara klass som utsett mig till Klassens kompis - blev faktiskt väldigt förvånad men glad! Vem som helst i klassen hade varit en värdig vinnare - ni är underbara allihop!

Skolan är alltså slut för året, men bloggen kommer hålla sig vid liv! Så tveka inte att kommentera kommentera! Tove och Cissi är föredömen i denna viktiga uppgift! Så mycket skolsnack blir det ju inte tyvärr - jag menar vem kommer inte sakna Tinas malande om ekonomi? Men till hösten har vi bokföring att se framemot. Jag längtar redan!

So Long!

(Jag är trött på ord
Orkar inte mera
Sår från längesen
Går lätt upp igen)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fortsätter väl att vara ett föredöme då :D Fin text där på slutet hörru...;)

Christine sa...

Du är så duktig!

Ja jag gissade att den skulle falla dig i smaken ;) Hade ju skrivit flera inlägg med minimal anknytning till Donnan, så kan det ju inte gå till!

Anonym sa...

Tack!

Ja, det måste finnas nån liten anknytning till Donnan i varje inlägg, skärpning! :D

Anonym sa...

Håller med om fin text på slutet men börjar bli orolig för din mentala status >_>

Christine sa...

Jag är snarare orolig för din status Tove, nu har du sagt att texer till låtar som Gunilla sjunger/har sjungit är fina två gånger på rad! Snart kanske du till och med inser att du gillar Donnan! :D

Anonym sa...

Inte mitt fel att hon sjunger massa låtar med depressiva texter :P och en text är inte samma sak som en röst heller så^^

Christine sa...

Donnan har bra musiksmak, sådetså :)

Hörrududu, våga inte antyda något om att Donnans röst inte är bra! Den är jättevacker end of discussion.