söndag 13 januari 2008

Allt är Englands och Zlatans fel!!!

Ja, som rubriken säger. I dag är det till exempel Zlatans fel att hela min dator fuckade sig och försökte översätta allt jag skrev till kinesiska. Jag ska nu förklara varför.

Ca 14.50 stänger jag ner samtliga program på datorn förutom Internet Explorer och Media Player för att streama (=se fotboll i datorn) Atalanta-Roma. När man streamar finns det lite olika program att använda, d.v.s som matcherna visas genom, och normalt använder jag Sopcast eller PPMate. Bläddrade som vanligt igenom de olika alternativen, men till min ilska fungerade varken Sopcast eller PPMate!! Lösningen blev då att ladda ner UUSee som jag fick rapporter om fungerade utmärkt. Laddade ner programmet så snabbt som möjligt, och jodå, hela första halvlek fungerade med bra kvalité. I andra halvlek började det då lagga ordentligt, och jag fick höra av folk på SF's Romaforum att TVAnts funkade bättre. Laddade då ner nyaste versionen av det och såg andra halvlek med okej kvalité. Till saken hör att samtliga dessa program är på kinesiska.

Problemen startade nu när jag satte på datorn för att slutföra delårsrapporten. När jag ska skriva in lite fina formler i Excel gör datorn en parentes istället!! Suckar och skriver in siffrorna manuellt och tänker inte mer på det. Startar sedan msn för att fråga Li hur bowlingen gått. DÅ FÖRSÖKER SKITEN ÖVERSÄTTA LI TILL KINESISKA TECKEN!!!!

Teknisk som jag är lyckades jag till slut fixa detta, OCH NU TILL VARFÖR DESSA PROBLEM ÄR ZLATANS FEL!! Jag var tvungen att använda dessa kinesiska skitprogram för att kunna se Roma. TV-rättigheterna till Atalantas hemmamatcher, och därmed till Atalanta-Roma, har Canal+. Canal+ valde att visa jävla Inter, med Zlatan i laget, och den kassa matchen Sunderland-Portsmouth på sina TRE kanaler istället! Ni fattar? DET ÄR ZLATAN OCH PREMIER LEAGUES FEL ATT MIN DATOR ÄR SJUK!!

TACK SÅ JÄVLIGT MYCKET ZLATAN! PRECIS VAD MAN KAN FÖRVÄNTA SIG AV DIG! EN SÄMRE OCH FULARE SPELARE ÄN PRECIOUS TOTTI, HAHAHAH! DU SUUUUGER! *vansinnesutbrott*

Inga kommentarer: