onsdag 2 januari 2008

Happy New Year!!

Wotcher!

Woah. Det var det året. 2007. Det känns som om det tog slut innan det hann börja. För visst var det inte mer än en dryg månad sen som jag hurrade in 2007 med Tove och Li och sen jag var på den sista föreställningen av Mamma Mia i Stockholm, inte mer än tre veckor sedan jag hade galet kul i Budapest, och det var definitivt inte mer än två veckor sedan jag och Tove träffade världens sötaste Gunilla, eller sedan John och Suzanne var i Sverige för första gången och firade midsommar med oss.

How can I leave her? Where would I start?

Juli är såklart ett kapitel för sig. Harry Potter. Först OotP-filmen som var underbar trots att massor var fel som vanligt, och Deathly Hallows behöver inte ens nämnas. Det är få saker som påverkat mig så mycket som den boken. Frågan är om det är något som kommer upp i samma nivå.

Det känns som igår jag var på det underbara konventet och träffade massa underbara HP-fans. Jag tror dessutom att en del av mig blev kvar på Olimpico i Rom, blev kvar med delar av min familj. Where your treasure is, there will your heart be also.

Men allt bra tar slut - alla vet att underbart är kort. Jag vill inte vara ledsen över att det är slut, jag vill kunna glädjas åt att jag fick vara med och uppleva det. Och såklart göra allt för att 2008 blir lika bra. Förutsättningarna finns. THE SHOW WILL GO ON - 2008, HERE I COME!

(But they are still there, in loving memories...)

2 kommentarer:

Anonym sa...

2007 var typ ett rätt dåligt år. om inte 2008 blir bättre dör jag. fast jag räknar ändå itne år typ, utan jag räknar åren mellan mina födelsedagar. alltså, jag sätter tideräkningen när ajg själv föddes och inte typ en vecka efter att jesus sägs ha gjort det :P

så ajg är väl inne på år 16, halvvägs, och det har varit okej. mkt bättre än mitt 15onde år iaf...

Christine sa...

Haha hum vet iofs inte om valet av nyårsafton har så mycket med Jesus att göra :P

Aaw men då går det på rätt håll iaf! :D Jag trodde 2006 skulle bli omöjligt att slå MEN 2007 blev nog faktiskt lika bra!! :D