måndag 7 januari 2008

Ny termin, mer stress.. och några ljuspunkter?

Wotcher!

Jaahapp, det var det lovet. Det gick snabbt, minst sagt. Hade inte haft något emot att vara ledig en vecka till. Men det är bara att bita i det sura äpplet och börja KÄMPA igen!

Löfte inför nya terminen: Göra klart så mycket som möjligt så SNABBT som möjligt. Imorgon kväll tror jag t.ex att jag ska försöka fixa delårsrapporten. Detta kommer resultera i mindre ångest över saker jag borde göra men inte gjort. Slipper man den ångesten kan man njuta av att sitta och slappa vid datorn på ett helt annat sätt. Å andra sidan måste man med gott samvete kunna ta ett break i pluggandet också. Svår balansgång.

I dag känner jag dock att jag varit effektiv. Satt uppe till fyra-halv fem och var social på msn. Sov sedan ett par timmar och gick upp vid åtta. Emma och Alfred kom hit och vi lyckades spela in scenerna till spanskfilmen. Den kommer vara typ fem minuter istället för femton men jag orkar inte riktigt bry mig. Sov sedan ett par timmar (ej planerat, däckade i soffan vid tre och sov till halv sex. Dock mycket positivt, kommer nu orka kvällen men kan ändå somna vid typ elva. Mycket bra!) och åt middag. Åkte ner på stan och fixade terminskort så jag kan ta mig till och från skolan och in till Stockholm.

Just nu är jag i valet och kvalet mellan att 1) Sitta kvar och dega vid datorn, 2) Läsa, eller 3) Skriva fanfic. Kan inte välja så jag bloggar på.

Ny termin känns både lockande och inte lockande. Den här veckan hade jag som sagt gärna sluppit och börjat direkt med nya schemat nästa vecka istället. Med nya schemat kan dock terminen bli helt okej, ganska korta dagar, vilket resulterar i mycket tid att plugga samt chans till spontanåk till Stockholm. På minuskontot är naturligtvis ny termin av stress, prov, inlämningsarbeten.. prov redan på onsdag...STAR BIDRAR INTE ALLS TILL ATT ELEVERNA BLIR STRESSADE, OH NEJ! Dom får till och med första dan på terminen provfri! Tack så mycket, väldigt generöst och vänligt tänkt av skolan. Egentligen ska jag inte gnälla eftersom man inte kan plugga så jättemycket till det provet men... det är ändå ett stressmoment!!

På plussidan.. ja ni kan ju nästan räkna ut det själva. Varm choklad med Hogsmeade-känsla på Grå Munken och mysiga kvällar med fellow gryffare och lite andra söta hoggare som dock skulle behöva komma på bättre tankar i vissa frågor. Gillar dom i alla fall. Kommer bli mysiga kvällar/helger. Ska försöka skaffa mig ett socialt liv liksom. Nu på fredag ska jag antagligen spela badminton med Tove och om jag har råd och tid ska jag bowla med lite folk på söndag.

Spelarna står uppställda. Bollen är upplagd, domaren blåser i pipan. Nu kör vi!

In loving memories...

Inga kommentarer: