onsdag 16 januari 2008

Det femte barnet

Wotcher!

Sitter nu i skolan och väntar på att skriva prov. Position essay. Hurra. Inte. Det känns inte alls bra, orkade inte ens kolla upp några bra argument till en massa ämnen igår. Var trött när jag kom hem och 2,5 timme bara svischade förbi och så skulle jag sova och ja... jag ångrar mig lite nu. Jag borde verkligen börja plugga lite mer, jag är alldeles för bortskämd med att få MVG utan att anstränga mig.


Var dock helt underbart i går, och HANNA DET ÄR SÅ SKÖNT ATT HA DIG I STAN! Alla människorna var supersöta som vanligt och åh, jag trivs så bra med dom, jag blir så lycklig! Bara för det drömde jag om alla söta människor, ingen aning om VAD jag drömde men jag vet att dom var med. Ååh, saknar redan.

Igår läste jag även Doris Lessings (Nobelprisvinnarens) bok "Det femte barnet". Asbra var den! Den hade djup och mening men var ändå skriven så man förstod, d.v.s utan 1000 obegripliga och onödiga symboler/liknelser/metaforer. För en gångs skull verkar det som att Svenska Akademin gjort sitt jobb när det gäller att utse rätt vinnare. Bra!

Nähä, det är väl dags att gå och mentalt förbereda sig för denna pärs. Fy tusan, jag vill att detta ska vara över och med BRA resultat.

In loving memories....

Inga kommentarer: