lördag 26 januari 2008

Livet har sina Tobbe-stunder

Wotcher!

Matias har påpekat att jag inte uppdaterar bloggen varje dag, vilket han ju har rätt i. Tyvärr händer det ju inte så mycket kul varje dag, så denna fantastiskt humoristiska blogg riskerar ju att sjunka i underhållningsvärde. Men well, jag tar åt mig av dessa synpunkter och ska försöka att iaf uppdatera varannan dag!

Till att börja med tänkte jag introducera en ny liten kategori för alla er som med spännning följer Tobbes jakt på "under 100 sekunder på amatörröj!" Idag hann vi tyvärr inte med något Röjspelande (vad vi gjorde istället kommer jag snart till), men igår tog han sig faktiskt under 200 sekunder (påstår han!). Det går med andra ord framåt, även om han fortfarande tänker lite väl länge innan han klickar.

Eftersom vi inte kommer kunna uppdatera röjandet varje dag kallar jag kort och gott kategorin för "Tobbes Bästa" och den kommer förutom röjuppdateringar även innehålla små roliga citat och grejer Tobbe hittat på! Tobbe är ju som alla StaRare vet en riktig lustigkurre, men för er olyckliga människor som inte får njuta av S06's dagliga sällskap ska jag ge er Tobbes IQ-kommentar från igår!

Tobbe, under föreläsningar om olika seriösa Universitet: "Höstterminen, är det på hösten? Jag har aldrig tänkt på vilken termin som är vilken!"

Och detta kommer alltså från mannen som minst en gång i veckan gnäller över att ettornas intagningspoäng var så låg...

Istället för att spela Röj under lunchrasten satt vi i matsalen och diskuterade följande mycket seriösa ämnen med Evelina, Ellie och Elin (glömde jag nån nu? Namesdropping is the shit!):

* Huruvida man säger en eller ett crew (har varit en återkommande diskussion de senaste dagarna).
* Huruvida grammatiskt uttalas som grammatik eller på.. det andra sättet!
* Fonetik
* Något mer jävligt djupt som jag tyvärr glömt nu...

Vi går vidare i bloggen, till "Hänt på sistone!" Idag var en MYCKET bra dag. Skolan flöt på finfint och nu under kvällen har jag sett underbara Sweeney Todd med Cissi och redan nämnda Tobbe. En underbar film med alla de bästa skådisarna i världen! Cissi ville heller inte vara sämre än Tobbe utan försökte toppa gårdagens Tobbe-citat med att påstå att det ju "inte finns siffror i lagboken, måste man kunna romerska siffror för att kunna läsa den här?! *letar febrilt, siffrorna står precis som i många andra böcker längst ner på sidan*" Ett fint försök, men hösttermin-citatet är svårslaget!

Nähäpp, nu är det kanske bäst att dra sig tillbaka med en HP-bok. Adios, amigos!

In loving memories...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, en-eller-ett-crew-diskussionen startades ju av mig och nahir :D

Caroline sa...

de där citaten är typ... värre än mina. mer underhållande, dock :P

Christine sa...

Matias: Bra att du påpekar detta!! Jag ska göra ett nytt inlägg där jag poängterar detta för alla läsare! :)

Cao: Man kan inte förvänta sig mer än dom där citatet av en naturare och en naturares pojkvän!! SAM SAM SAM!!!