tisdag 22 januari 2008

OMG SENSATION!!!

Wotcher!!

Ring radio, teve, tidningarna!! EN PROVFRI ONSDAG PÅ STAR!? Vad är detta? Börjar dom tappa stinget? Jag klagar i alla fall inte... sovmorgon AAAH en mycket bra uppfinning! Btw Potterpals som läser det här, det nämns aldrig något om sovmornar på Hogwarts right? Shame...

Är på finfint humör, har lämnat in delårsrapporten, nästan fixat klart min del av avtalskapitlet till affärsjuridiken och ligger lite före planeringen i matten=mycket bra. Det är underbart att känna att man ligger i fas och gärna lite före. Den här terminen SKA jag köra Hermione-light-stilen!

Den här veckan har vi tyskar på StaR, och givetvis var dom med på vår tyskalektion. Vår FJÄRDE tyskalektion någonsin. Och så skulle vi prata tyska med dom. Haha, årets skämt. Alla övergick ju dock relativt snabbt till engelska så det var rätt lugnt. Blev förvånad över hur bra engelska dom pratade, man hör ju jämt en massa om att svenskar är bäst i världen på engelska efter alla native speakers, men åtminstone min tysk (d.v.s den jag hade under tyskalektionen) pratade minst lika bra engelska som jag. Scary.

På torsdag ska vi ha någon slags högskoledag på skolan, vilket jag tycker är ett mycket bra initiativ. Jag har dock mer eller mindre redan bestämt mig för att läsa juridik på Stockholms Universitet, men det skadar ju inte att lyssna på andra ställen/linjer och ha lite reservplaner.

Slog mig just att Tim borde komma hem till Sverige vilken dag som helst nu. AWESOME!! Saknat Tim, ska bli skönt att "bara" ha honom typ 50 mil härifrån....

In loving memories...

Inga kommentarer: