torsdag 31 januari 2008

Men skit-översättare!!

Wotcher!

Jag har lite panik inför morgondagen. Först mördar-tyska med MASSA glosor i läxa, och sen jättepresentationen i Affärsjuridik som jag har noll koll på (bra då att jag sitter här istället för att träna på den, poäng till mig!). Usch usch, tyck synd om mig.

Dessutom får jag inte tag på Tove!! Svarar varken på sms eller telefonsamtal, TACK DÅ! Vi skulle ju fika imorgon eller? SUUCK!! Jag är fika-och-bra människor-beroende och jag har ingen lust att bli dissad. Bah.

Rowling-dokumentären var underbar den här gången också trots att översättaren var helt jävla värdelös, det var bergis Lena Fries-Gedins man eller nåt. Fyfan asså, tack gode gud att man kan hyfsad engelska.

Nähä, jag ska nu återgå till att ha ångest och jaga Tove.

In loving memories...

3 kommentarer:

Caroline sa...

jag blev helt "OMG WTF VAD I HELVETE?!" när de inte ens kunde översätta FUCKING KAPITELTITELN RÄTT! och min LILLEBROR blev helt "WTF?!" när han hörde att det i början ställdes dubbelt så många frågor som det textades. tack gode gud för att jag har sett dokumentären innan OCH har lärt mig koppla bort text när jag ser på textat!

Anonym sa...

gah min mobil ringde ivf aldrig. du får väl försöka igen ifall det är upptaget...

Christine sa...

Men SUUUCK Tove vi gick igenom det här igår!! Du hann sms:a innan jag hann ringa upp igen!!