onsdag 12 november 2008

Bokstavsfyrverkeri

Först kommer här lite skamlös reklam! Jag och Frida har startat en blogg om litteratur tillsammans, http://bokstavsfyrverkeri.blogspot.com . Kika gärna in där och tipsa alla ni känner, så vi får många läsare!

Idag tyckte jag lite synd om Tobbe. Vi får tillbaka psykologiproven, jag med 46/53 poäng, han med 47/53 poäng. I ett par minuter är Tobbes lycka total; för första gången har han slagit mig i ett riktigt sammigt ämne! Två minuter senare har först jag, sedan Tobbe, kontrollräknat mitt prov och upptäckt att vår lärare råkat missa 4 poäng - jag hade egentligen 50/53 poäng. Tobbe tror knappt att det är sant. Mitt i min egen lycka led jag faktiskt lite med honom... så nära, men ändå inte!

Två dagar kvar till ny helg. Längtar redan.

1 kommentar:

Anonym sa...

drygt att missa en massa poäng, tur att du kontrollerade!!