onsdag 5 november 2008

Tre saker (ja, en till nödvändig lista!)

Utmanad av Cissi! Misstänker att vissa svar blir något lika hennes, då hon är lite av min naturar(bättre?) halva...nåväl, jag svarar med glädje då detta innebär att jag har en giltlig ursäkt till att inte plugga marknadsföring!

Tre saker som jag går i gång på: Fotboll, musikaler och litteratur.

Tre saker jag inte kan vara utan: Tobbe skulle skratta nöjt om han såg detta, men JA, datorn! Mobilen och mp3:n känns ganska centrala i mitt liv också...alltså hjälp, hur överlevde man innan IT-revolutionen??

Tre saker jag ångrar: Att jag inte gick fler gånger på Mamma Mia när den gick i Stockholm, typ vissa saker som hände i våras, samt att jag inte bett en del personer att dra åt skogen *trevlig*.

Tre saker som gör mig glad: Framgångar, bra musikaler, vänner.

Tre saker som gör mig arg: Romaförluster, brist på empati och riktigt dryga människor.

Tre människor jag beundrar: Lätt att välja bara tre....Tove, för att hon är den underbaraste människan jag känner och dessutom otroligt smart och rolig. Francesco Totti, för att det aldrig funnits en bättre fotbollsspelare och för att han skänkt glädje i över åtta år. Och så ja, så är det ju den där sångerskan som jag nämnt här några gånger. Ni vet hon svenska Meryl Streep. Mm, hon kanske haft en viss inverkan på mitt liv.

Tre saker jag skulle vilja göra: Jobba som jurist, bo minst ett år i Rom, och sen håller jag med Cissi om London och musikaler!! Det där var då det realistiska planet... om jag bara tillåter mig att drömma så gifta mig med Francesco Totti, spela fotboll för Roma och bo på eller bredvid Olimpico. Tyvärr säger något mig att det inte är jätterealistiskt...

Tre maträtter eller ingredienser jag gillar i köket: Mozzarellaost, pesto, tiramisu (det är visst en maträtt!! Om inte annat har jag just gjort det till en...)

Tre tv-program jag ser: Doobidoo, Sing-a-long...sen inget mer utom Roma-matcher! Som inte är ett program, men en sändning får duga!

Tre saker jag har med mig i livet: Vilja, hopp och kärlek.

Tre saker på önskelistan: Bli av med tondövheten (hahah kommer aldrig hända...), CL-titeln till Roma, samt karaokespel till x-boxet alternativt PS2/3 med singstar...

Tre bloggar jag inte kan vara utan: Hum är ingen "stor" som jag följer, men det är alltid kul med lite insyn i vännernas liv och tankar, så typ Cissis, Fridas och Evelinas.

Tre bloggar jag utmanar: Frida, Evelina och Linnea.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ohw, nu blev jag liskom riktigt rörd :'') Du är bäst. Puss.