tisdag 11 november 2008

November

November är lätt årets jobbigaste månad. Seriöst, vem uppfann november? Det är helt enkelt omöjligt att vara riktigt lycklig i denna månad - helst vill jag bara gå i ide. Dra täcket över mig och sova om inte till våren så i alla fall till början av december.

Jag gör dock mitt bästa för att pigga upp det lite. Efter att ha slitit som ett djur med marknadsföringsarbetet har jag beslutat mig för att skita i provet imorgon. Man behövde bara göra det ena och jag behöver inte försöka vara så jävla duktig och göra båda. Även om jag skulle få dåligt betyg på arbetet finns det två-tre moment kvar i kursen att väga upp det med. Summa summarum, sovmorgon imorgon. Har dessutom varit nere på biblioteket och lånat tre nya böcker - Timmarna, Flugornas herre och Sophies val - samt två Shakespearepjäser, The merchant of Venice och Much ado about nothing. Fråga mig inte hur jag tänkte när jag lånade allihop, med tanke på att jag har flera olästa böcker hemma, samt tillsammans med allt skolarbete och Lübeck får det tufft att hinna alla på tre veckor, men jag kände för att låna dem. Dessutom blir jag glad av en hög med böcker vid sängkanten.

Finns dock bra saker med november. I helgen ska min kompis Kristian tillsammans med några vänner spela "En vattensamling" på söder i Stockholm. Ska dit på lördag och ska bli jätteroligt - tycker om att gå på teater och var längesen jag såg/träffade Kristian. Dessutom släpps snart Mamma Mia! på dvd, och xbox släpper sitt karaokespel Lips, som jag, beroende på recensionerna, funderar på att köpa eller önska mig i julklapp.

Så okej då, november har kanske en och annan ljusglimt ändå....

1 kommentar:

Anonym sa...

men låna många böcker får man göra! det är en rättighet. nej, en skyldighet! det är ju bara o lämna tillbaka dem, så slipper man ha dåligt samvete ifall man inte läste. det är bra med valmöjlighet ;)