onsdag 19 november 2008

Es schneit!!

Woho! Äntligen fin, riktig snö som kanske ligger kvar över natten. Jag avskyr slask och regn, men riktig, fin snö...mm, underbart! Knastrar under skorna, lyser upp i mörkret, gör Titti till en snöboll...ja, snö tycker jag faktiskt om. Sehr gut!!

Har köpt två par vinterskor nu också, så jag har fyra stycken. Ausgezeichnet. Framför allt mycket bra att jag har ordentliga skor så jag både kan promenera samt se hyfsat snygg ut i Lübeck. Åker nästa fredag, förberedelsemöte imorgon, LÄNGTAR!!

Imorgon är det dags för SACO-mässa i Älvsjö. Betyder att massa universitet/högskolor berättar om sig själva och att man förväntas gå på seminarium. Jag har ju i stort sett bestämt mig för juristprogrammet på SU, men skadar ju inte att kolla in alternativen någon timme. Sen ska jag tillbaka till skolan och plugga tyska och matte. Sen blir det simning med Tove. Mitt liv är mycket strukturerat!

Som Cissi redan konstaterat har min samimage totalt suddats ut. Som grädde på moset kan jag berätta att jag idag tappade tiden innan jag skulle till skolan, på grund av att jag var fast i roliga tal om derivatans definition. Fick springa till bussen. Inte okej.

Inga kommentarer: