söndag 16 november 2008

A perfect day

Igår var en helt perfekt dag! Kunde omöjligt varit bättre. Började med att simma med Tove, vilket var rätt skönt och framför allt bra med träning! Sen åkte vi ut till hennes hem och åt middag. Sjuk gott, jag förstår inte hur hennes pappa bär sig åt. Nåväl, sen lyckades vi faktiskt ganska smidigt ta oss till Rosenlundsgatan på Söder för att se föreställningen En vattensamling, som min vän Kristian regisserat och spelade i. Den var faktiskt riktigt bra! Jag har tidigare varit lite skeptisk till pjäser helt utan repliker, men den här funkade alldeles utmärkt. Hur mycket som helst att tolka själv, vilket jag tycker är skitkul!

Sen åkte vi tillbaka hem till Tove och singstarade! Det gick faktiskt ganska bra, troligen för att jag slapp en massa låtar med vidrigt höga toner. Jag grämmer mig dock lite över att jag var 10 poäng från "Singstar" på I remember love..gah!! 10 poäng, vad är det, en halv ton typ...frustrerande. Menmen, jag tar det nästa gång! Eller så sparar jag det till Abba-Singstar! (troligt, med tanke på att i stort sett varenda Abba-låt har några jobbiga toner..varför kan man inte byta tonart på Singstar??).

Så nu ska jag njuta av glädjen från igår!! Idag är det nämligen Romderby, Roma-Lazio. Med tanke på Romas spel denna säsong, undantaget Chelsea-matchen, är risken att jag är smått sucidial efter matchen överhängande. Jag hoppas dock på det bästa!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha puss :)