söndag 23 november 2008

the sun is still in the sky

Igår hade jag en helt fantastisk kväll hemma hos Linda, en av mina fellow fangirls, då det firades att hon växt ifrån mig ännu mer - 27 år nu!! Jag var lite nervös innan eftersom det var jag och då okänt antal av Lindas mogna, vuxna vänner, men jag tyckte det gick finfint! Förhoppningsvis betedde jag mig relativt moget och skämde inte ut mig alltför mycket. Bra social träning, och jag gillade verkligen människorna! Linda, du har bra kompissmak!

Dessutom fick jag testa Lindas splitternya ABBA Singstar, vilket givetvis var en höjdpunkt! Gick generellt sett rätt okej. En bra bit över 9000 på både Chiquitita och Mamma Mia, runt 9000 på Take a chance on me, nåt liknande på The winner takes it all...typ 8900 på ett random medley..sen tyvärr en liten katastrof, strax under 8000 på Money Money Money, vilket berodde på att jag glömt att Abbas version av den går mycket lägre än Mamma Mia-versionen. Nåväl, detta tar jag igen till nästa gång!! Otroligt roligt var det i alla fall!

Hanns även med lite Buzz-frågesport, vilket jag faktiskt aldrig hade spelat förut! Var riktigt roligt och lyckades iaf nå en andraplats (av fyra), vilket väl får ses som acceptabelt med tanke på att dom flesta ändå var runt 10 år äldre än mig. Hade nog kunnat sitta där hela natten om jag inte haft tågen att passa. Sjukt kul kväll var det iaf, tack för att jag fick komma Linda! <3

Nu är det fyra jobbiga, tuffa dagar bestående av dramaanalys som ska bli klar, psykologiprov, marknadsundersökningar som det ska filas på osv...på fredag bär det dock av till Tyskland! Blir marsipanmuseum och julmarknad i Lübeck (där vi då kommer bo), ett besök till Hamburg och förhoppningsvis allmänt mysande. Är supertaggad!! Hoppas kunna hitta lite bra tysk (musikal)musik också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha buzz hahahahh

Anonym sa...

Det var så trevligt att ha dig där. :) För övrigt fyller jag bara 25 sen två år tillbaka. :P

Christine sa...

Hahha men då växer jag ju ikapp dig så småningom Linda! :D