torsdag 20 november 2008

Dumma mässa!

Alltså, vad tusan är meningen med en mässa om man bara blir osäker av den? Innan var jag typ 95% säker på Stockholm, och den siffran har sjunkit till kanske...75% nu. Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte var lite lockad av Lund. Vore roligt med en riktig universitetsstad (lite såld på såna efter Oxford), bra studentliv, och roligt att se nåt nytt.

Dock är det ju den ekonomiska aspekten som i nuläget väger över. Jag vill inte ha studieskulder på 250 000, särskilt inte när det beloppet inte är nödvändigt. Pluggar jag i Stockholm, som jag ju trivs i och har precis samma program som Lund, kan jag bo hemma iaf första året och troligen överleva på studiebidraget på ca 2500 kr/månad. Dessutom känns det som att chanserna till extrajobb är betydligt större i Stockholm.

Men sen är det ju den aspekten att jag faktiskt är lite sugen på att flytta hemifrån, och i alla fall inte vill bo kvar hemma mer än max två år (vid 20 går liksom gränsen, vill INTE bo hemma när jag är 21...). Jag är lite förvirrad just nu. Den rationella, smarta delen av hjärnan säger Stockholm, att det är idioti att kasta bort pengar när exakt samma utbildning finns i Stockholm som i Lund. Samtidigt...ja, som sagt, jag är lockad av Lund.

1 kommentar:

Anonym sa...

pengaaspekten är ju itne den enda man ska ju ha kul också. men.. det är ju redan i höst. ska du lämna mig redan i höst? XO vad ska jag göra? ;__;