måndag 3 november 2008

Konsten att inte plugga

Jag har upptäckt att självdisciplin och pluggande inte är min starka sida. Däremot är jag hysteriskt bra på att ständigt fly undan hotande skoluppgifter! Här kommer dagens metoder för att slippa:

1. Argumentet "ska bara göra det och det och det först" funkar alltid! Efter att ha kollat bdb, facebook, bloggar och så vidare har man lätt fördrivit en timme!
2. Göra andra "nyttiga" saker som man inte ens behöver få dåligt samvete över! Typ gå ut med hunden.
3. Medan man ändå är ute med hunden behöver man inte skynda sig för att snabbt hinna tillbaka till pluggandet. Man kan istället gå i lugn takt, lyssna på lite musik och whina för sig själv över idiotiska människor osv. Allt under förevändningen att man bara rastar hunden och tar lite frisk luft.
4. Slösa bort kontantkortet i mobilen samt tid på att peppa andra att plugga. Man får faktiskt inte dåligt samvete över det heller!
5. Skriva såna här idiotiska, meningslösa listor!

Nu tror jag faktiskt att alla bra argument är borta. Efter maten ska jag ta tag i historian!

1 kommentar:

Cissi sa...

Att peppa andra till att plugga är en väldigt fin egenskap :P