söndag 14 december 2008

Däckad

Begreppet "julstress" har för mig det här året fått en helt ny innebörd. Medan det i normala fall rör sig om julrelaterade saker typ hinna köpa presenter, baka, städa huset och så vidare handlar det för mig om helt andra saker. Försöka fixa en bra samhällspresentation på 30 minuter, baserat på mestadels lösa antaganden och halvseriösa undersökningar. Någonstans emellan det plugga inför tyskaprovet och försöka ha någon typ av koll på min ekonomi. Plus det vanliga - när fan ska jag hinna köpa julklappar? Och så ska man ju gärna hinna med att njuta nånstans däremellan också.

Så tror ni inte då att jag mitt i alla detta blivit däckad av en sjukt (ha-ha...) elak förkylning? Den vägrar att ge med sig och blir egentligen bara värre för varje dag. Har dessutom lett till ett nytänt naturarhat - dom amatörerna kan inte ens hitta nåt botemedel mot världens mest triviala och vanligaste sjukdom! Dessutom är jag jätteirriterad över att jag inte hittar min sångbok med noter till julens alla underbara sånger. Lite pianospel är bästa sättet att komma i balans, och just nu skulle jag verkligen behöva koppla av en liten stund innan jag orkar ta itu med pluggandet.

Som ni märker är jag inte på toppenhumör just nu. Hoppas att Roma kan råda bot på detta om några timmar. Drömma går alltid...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan roa dig med att hoppas på att det här: http://www.expressen.se/noje/1.1402128/mamma-mia-blir-krogshow (som Cissi skrivit om i sin blogg) blir verklighet. :)