torsdag 11 december 2008

Julen är här

Jaha, Tove gnäller på att det uppdateras för dåligt här. Det har hon kanske rätt i, men ni måste komma ihåg att jag går på StaR, och vad gör man på StaR? Jo, man PLUGGAR!! Lars jävla organisationsprov gick okej (jag lär inte få minuspoäng iaf, vilket man faktiskt kunde få!), men har nu blivit vrålförkyld. Så förkyld att jag för första gången denna termin stannade hemma. Mycket, mycket illa. Folk var tydligen väldigt chockade, något som visade sig genom att jag halv två blir väckt av Tobbe som ringer och frågar om jag fortfarande lever. Det var dock ganska gulligt gjort tycker jag. Mina klasskamrater är underbara.

I övrigt tycker jag det är skitmysigt med december! Har senaste dagarna gjort knäck, mozartkulor samt igår kola. Allt blev bra utom kolan. Först tar skiten ÅTTIO minuter att koka upp! ÅTTIO!! Receptet sa TRETTIO!! Och sen blev den iaf lite för sval, trots kulprov, jag tror detta berodde på att man skulle ha i matfett när den kokat upp. Kan ha kylt ner den lite. Nåväl, smaken är det i alla fall inget fel på...

Annars tycker jag nästan julmusiken är det bästa med december! Mina favoritjulsånger kommer här!



Kommentar: Helt klart min favorit! Tycker melodin är underbar, texten är jättefin.. dessutom sjunger Tommy och Sissel helt magnifikt!



Kommentar: Den här låten förknippar jag så otroligt mycket med barndomen... minns att jag försökte spela den på piano när jag var kanske...sju...och alltid sjöng den. Fortfarande en klar favorit.




Kommentar: Låten i sig tycker jag är okej, men med TOMMY blir det helt underbart! Finns helt klart en anledning till att han ibland benämns som Tommy "Oh helga natt" Körberg.. hans röst är perfekt till såna här låtar.




Kommentar: Åh, den känns så himla...äsch hittar inget bra ord, men lite från det förflutna (åh, konstigt, för julen är ju verkligen ingen gammal tradition...). Kanske inte riktigt sätta fingret på det, men jag tycker den är hur fin som helst.



Kommentar: Okej, det är inte riktigt någon julsång, men jag tyckte den kunde vara med här ändå. Fantastisk melodi, otroligt pampig, tänkvärd text, underbara röster. Perfekt sång.

Inga kommentarer: