onsdag 17 december 2008

Underbar och älskad av alla

...(och i skolan går det också jättebra eller vad?). Nåväl, mitt sociala liv går faktiskt alldeles utmärkt just nu! Troligen hänger det ju ihop med att det snart är jul - folk har mer ledig tid, blir gladare och så vidare, men ändå! Ska träffa folk imorgon, troligen på fredag, på lördag, söndag, samt måndag! Mycket, mycket, mycket bra. Synd bara att jag inte vet när jag ska hinna skriva psykologitentan eller köpa julklappar, men det löser sig på något sätt!

Kan för övrigt meddela (ja jag veet att jag är lite skrytsam, men det är ju trots allt min blogg, och jag behöver det för att stärka mitt självförtroende!) att den där hemska marknadsföringen jag whinade massor om gick ganska bra. Faktiskt var Lars oerhört nöjd. Det stod "bra!" på massor av ställen i arbetet och nästan inga kommentarer om saker jag kunde utvecklat eller förklarat annorlunda. För att komma från Lars är detta nästan att likställa med att få Nobelpriset. Är oerhört nöjd och ska tillfälligt sluta gnälla på marknadsföringen.

Nu hör jag att naturarna fått sina scheman till nästa termin...jag vill INTE se vårt! Det är redan rätt proppat och vi har två nya kurser...kuul. Jag funderar NÄSTAN på att göra klart hela Matte C-kursen under lovet och försöka tenta av den. Tror dock inte jag kommer lyckas fatta allt utan hjälp från Frida (eller för den delen Maria), och tror heller inte jag kommer orka. Nåja, tanken var ju god iaf!

Bara ett tyskaprov imorgon bitti som skiljer mig från lovet nu. Dagens prov (skriva essä om jämställdhet utifrån klasspresentationer) var jävligt flummigt, trist och lite svårt, men nu är skiten gjord i alla fall. Börjar mer och mer ställa in mig på att få tenta upp Samhällskunskapen - jävla Terminator har ju gjort en simpel A-kurs till Universitetsnivå. Jag börjar mer och mer förstå varför min familj snackar om "kunskapssnobberi" på StaR och är glada att min bror valde en annan skola... ibland är jag lite avundsjuk på hur lätt de har det, även om jag aldrig skulle vilja byta bort skolan i sig. Att kunna glida till sig ett MVG i Samhällskunskap vore inte helt fel.

Inga kommentarer: