tisdag 23 december 2008

Sista dagen som icke myndig!

Ja ni, tiden rullar ju på, och jag har nu ca 23 timmar kvar som "en såndär minderårig". Japp, om ett dygn är jag alltså 18, myndig, och HEEEJ frihet och HEEEJ ansvar! Jag tycker bäst om frihetssidan..min mamma är dock väldigt noga med att poängtera ansvarssidan...kanske bör sätta mig in i mina bankkonton, fonderna, försäkringarna och så vidare...men sånt tar jag så småningom, första dagarna ska jag tusan bara NJUTA!!

Mina sista timmar som icke-myndig har jag tänkt spendera med följande saker:
* Räkna matte (hähäh, skrev jag just det där? Naturhatar-stämpeln, where did you go...I just don't know...)
* Sova
* Försöka klippa mig, hoppas frisören har tid att klämma in mig...vadå sista minuten...
* Städa (kul...)
* Försöka hinna träffa Tove! MÅSTE hinnas!

Kvällen spenderades med Maria, Tobbe och Cissi och var mycket lyckad! Drack lite glögg och fikade till Mamma Mia (fråga inte hur många gånger jag sett den, jag har tappat räkningen fullständigt). Jag är väldigt glad över att jag för första gången i mitt snart 18-åriga liv umgås riktigt mycket med folk från skolan. Det hände inte på hela grundskolan och väldigt lite under första åren på gymnasiet, men nu känns det verkligen som att jag hittat rätt, vilket gör mig uppriktigt glad!

1 kommentar:

Anonym sa...

puss!