måndag 22 december 2008

Kurs eller vad...

Min mamma är kompis med en som är rätt högt uppsatt inom Skattebetalarna, och när vi var på middag hos henne idag fick vi höra ett och annat om denna kampanjsajt. Det jag tycker är så bra här är att man lite random plockat in Linda Skugge som bloggare! Visst, det finns många som tycker hon är rätt kul och en duktig skribent, med VAD har hon med skatter att göra? Hon bloggar inte ens om skatter utan om typ "idag träffade jag X, och sen fikade jag med Y på *random krog*". Tydligen hade hon också råkat skriva ett inlägg där hon spydde galla över 40-talisterna, och vilka tror ni är i majoritet bland Skattebetalarnas medlemmar? Jovisst, 40-talisterna! Oerhört roligt, uttrycket "fel man (eller kanske kvinna...) på fel plats" fick just en ny innebörd! Lars Mohlin hade gråtit om han hade sett detta exempel på katastrofal planering för en marknadsföringskampanj. Att ha med kändisar är förvisso ett bra sätt när man ska marknadsföra sin produkt, idé etc, men den måste ju också ha nån trovärdighet i det den ska marknadsföra! Ledningen verkar ha en del att jobba på - jag kan då varmt rekommendera Lars Organisation och Ledarskapskurs!

1 kommentar:

Julia sa...

Jag är nästan granne med Linda Skugge ;)