onsdag 29 oktober 2008

Alla vägar bär till Rom...

För precis ett år sen var jag på derby i den eviga staden. När jag sitter här och är helt uttråkad (faktiskt så uttråkad att jag drygade mig och messade super-naturaren och krävde en föreläsning om behandling av epilepsi...), med mer än halva lovet bakom mig, är det väldigt lätt att längta tillbaka till den dan. Någonstans i mig finns en del som alltid längtar lite till Rom, men just nu har den lilla delen tagit över hela mig.

Det här lovet har verkligen varit totalt värdelöst jämfört med förra lovet. Räddats enbart genom badmintonen med världens bästa tove idag, och alla fina msn-kvällar med trevliga människor. Dock, förra höstlovet var optimalt. Inleddes med Rememberall, fortsatte med Rom, och avslutades magnifikt med en helt crazy, amazing, underbar konsert med Donnan på Rival. Tanken på den konserten ger mig fortfarande rysningar. På tal om Donnan (jag vet att det är fler än Cissi och Linda som älskar mitt fangirlande av Donnan, bara att dom är de enda som vågar erkänna att de också älskar henne!) så sjunger hon i nya Disneyfilmen "Tingeling". Se den!

Och pluggandet har inte heller gått jättebra, trots att jag faktiskt gett det ett antal timmar. Marknadsföringen är ett megaarbete där 4-5 timmar knappt märks, och historian är faktiskt...tråkig! Jobbigt att som sammare säga detta, men den politiska utvecklingen under medeltiden måste vara bland det tråkigaste ever. Som jag säkert nämnt här tidigare, typ INGA underbara profiler. Engelbrekt är typ intressantast, och det säger ju en hel del. Snälla, ge mig lite 1500-tal och framåt istället. För guds skull...

Nu ska jag iaf få en fortsatt föreläsning om epilepsi, asbra!!

1 kommentar:

Cissi sa...

Haha, supernaturaren, me like :D