lördag 18 oktober 2008

"I'll buy the flowers myself"

Igår såg jag en helt fantastisk film - "The Hours", med Meryl Streep, Nicole Kidman och Julianne Moore. Den var knappt två timmar lång, och den höll mig tusan fast i varenda minut. Väldigt intressant historia om tre kvinnor från tre olika generationer som alla upplever en till synes vanlig dag. Som man kanske förstår slutar det med att det inte alls är en speciellt vanlig dag för någon av dem... precis som i "Mrs Dalloway" (en av Virgina Woolfs mest kända romaner... vad jag tycker om den kan vi ta en annan gång). Helt lysande skådespeleri från samtliga tre huvudrollsinnehaverskor.

Idag har jag varit inne i Stockholm, älskade stad. Fikade först med Tove och Olle, sen åkte vi hem till Tove och åt middag med Fanny^2. Var faktiskt jättetrevligt, gillar när man kan föra samman människor som inte känner varandra och ändå ha otroligt roligt tillsammans. Blev lite allmänt flummande då vi spelade typ...Kojakten? Från 3 år, heja heja, här var man mogen! Jag och Tove höll på att dö när Olle skulle vissla en "muslockarvisa". Och det var ändå innan Fanny B upplyste oss om att man ju kunde tolka en "Muslockarvisa" på ett någon sexuellt sätt.... Sen blev det iaf lite singstarande, vilket var sjukt kul eftersom det var helt stört jämt. Och tydligen lät det till och med ganska bra när jag sjöng "I remember love"... mm, känns mycket bra. Vänta bara tills "Money Money Money" på ABBA-Singstar...lite övning på "AHAAA - AHAAA"-tonerna bara så kanske jag till och med kan komma upp mot 9500 poäng...*drömma*

Just nu är jag sjukt nöjd med mitt liv. Upptäckte detta när jag promenerade till Centralen och lyssnade på Gabriellas sång (ni vet den fina med Helen Sjöholm, från Så som i Himmelen). Har underbara vänner, inte ens ett år kvar på gymnasiet, jag kommer fixa min pluggsituation trots att den kanske är lite dyster just nu, ska både till Kanarieöarna och Lübeck innan jul. Ja, mitt liv går faktiskt ganska bra just nu.

Jag är här
Och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där, nånstans

4 kommentarer:

Anonym sa...

fanny ^2 blir ju fortfarande bara en fanny?? :P

hahah. men puss på kojakten och puss på dig :) :**

Christine sa...

Tyst nu :P Alla fattar ändå att det är TVÅ fanny!! dessutom var det naturaren sam sam som själv kallade sig för sam^2.

Anonym sa...

ja haha men han var ju sam ggr sam också, vilket blir sam^2. asså han är ju en person! fanny och fanny är två!

Anonym sa...

ja haha men han var ju sam ggr sam också, vilket blir sam^2. asså han är ju en person! fanny och fanny är två!