lördag 11 oktober 2008

friday night and the lights are low

Igår var jag på premiären av Mamma Mia Sing-a-Long i Stockholm tillsammans med Hanna, Elin, Matilda och Johanna. Behöver jag säga annat än att det var helt fantastiskt? Bra stämning i salongen och peppade allsångsledare som hade massa sjuka idéer om vad man skulle säga medan dom inte sjöng (att lyssna på replikerna var uteslutet), typ skrika "DYNAMOOOOS" när Donna, Rosie och Tanya var i bild, sjunga "I do I do I do I do I do" varje gång bröllopet nämndes o.s.v. Sjukt roligt! Bästa låten var nog Dancing Queen, finns ju ingen som inte kan den och den var perfekt att ställa sig upp och dansa till också! Pinsam händelse dock - lyckas få mikrofonen uppstoppad i ansiktet JUST i The Winner Takes It All och JUUST när det går mellan vers och refräng=mycket jobbig höjning=inte speciellt rent. Nåväl, det kunde gått värre!!

Älskar att mina vänner äntligen insett att abba är sjukt bra. Dom gick runt och sjöng abba resten av kvällen - seger!!

Idag har jag träffat Li och kört lite singstar och så med mina vänner, sjukt kul såklart men...jag önskar att jag hade varit i Norrköping. Jag håller på att spricka av Gunilla-abstinens och jag förstår inte hur jag ska klara av X antal månader utan konsert. Kommer inte gå...måste få andra datorn att fungera så jag kan rädda sing-a-long avsnittet hon är med i...så får jag överleva vintern via den, Rhapsody in Rock från 2005, och youtube-klipp. Blir tufft men det borde kunna funka.

Inga kommentarer: