söndag 26 oktober 2008

Jag pluggar natt, jag pluggar dag...

Sitter och försöker göra jättearbetet i marknadsföring. Blir ett jättearbete för att jag var dum nog att ta ett jätteföretag. Bonnierkoncernen. Är massor av företag ju. "Vilka är de huvudsakliga kunderna idag?". Denna fråga hade varit busenkel till typ Volvo. "Personer med körkort, ofta familjer, som vill ha en trygg och rymlig bil". Till Bonnier är det här med segmentering dock lite knivigare, då företaget faktiskt riktar sig till så gott som alla i Sverige. Vem har liksom inte gjort/köpt nåt av följande:

*Tittat på TV4
*Läst DN, City, KP, VeckoRevyn eller Expressen
*Äger eller har läst en bok utgiven av nåt av Bonniers bokförlag

Och det är ändå bara toppen av isberget!! Bonnier riktar sig alltså till i stort sett hela svenska folket. Egentligen är ju detta en av anledningarna till att jag valde Bonnier, för de påverkar faktiskt folks liv, även om man själv kanske inte tänker på det. Dock, det gör det extremt omfattande att analysera företaget.

Nu kan man ju fråga sig varför jag skriver detta i min blogg istället för i arbetet...

Är deppig. Roma gör mig sucidial just nu. Är grått och mörkt och allmänt förjävligt ute. Har inget kul att se fram emot på lovet förutom att spela badminton med Tove och kanske gå på wrockkonserten på lördag. Låter bortskämd nu men detta är mitt sista höstlov. Vill göra nåt riktigt kul, inte vara nedtyngd av pluggande. Förra höstlovet var helt awesome, blir lycklig bara av att tänka på det. Först var det Rememberall, sen åkte jag till Rom och såg derbyt direkt efter det..och avslutade lovet med den helt jäkla amazing-underbara konserten på Rival. Ge mig en tidvändare, någon.

Ska återgå till pluggandet nu. Det här arbetet kommer ta hela lovet, och sen måste jag göra en massa historia också, och gärna plugga samhällsekonomi. Jag kommer gråta av lättnad den dag jag tar studenten. StaR är inte kul just nu.

Inga kommentarer: