fredag 3 oktober 2008

"Vi var aldrig riktigt med på skutan"

Så är då deltävling nummer 2 i Studenttävlingen - skolfotot- avklarad! Vi i S06 hade temat "Vi var aldrig riktigt med på skutan" (StaR kallas ofta internt för skutan), vilket då syftade på det faktum att vi generellt har hög frånvaro, och sällan deltar på temadagar, friluftsdagar o.s.v. Hela klassen var utklädda till sjömän, och så satt/stodd vi i en optimistjolle. Tror det blev ganska okej, kul hade vi i alla fall!

Dramatenbesöket igår blev tyvärr inte av - inställt p.g.a sjukdom. Lycklig man blir...inte! Tur att vi inte behövde betala parkeringen iaf. Menmen, bättre lycka nästa gång. Istället för att vara kulturella drog vi hem till Tobbe och singstarade, vilket jag imorse kände inte var helt lyckat eftersom jag var förkyld redan innan. MEN, det gick faktiskt ganska bra! Låg ganska stabilt på mellan 8000-9000 poäng... det går bättre och bättre. Tänk bara, på ABBA-Singstar kanske jag till och med kan komma över 9000 poäng...*drömma*... (har faktiskt kommit över 9000 poäng på "Tusen och en natt"!!)

Nu försöker jag göra marknadsföringen, och det går INTE bra. Idiotfrågor...man ska analysera ett företag, jag har Bonnier, och så är det frågor typ "är medarbetarna engagerade?". Eh, HUR ska jag veta det?! Tycker han (vår käre lärare) att jag ska intervjua 10% av medarbetarna (vilket bara det är typ 1000 pers) och fråga om dom känner sig engagerade?? Idiotiskt, det är ju inte realistiskt, iaf inte på den här nivån. Okej om det vore en avhandling om Bonniers på uni-nivå, men det här är Marknadsföring, 100 poäng, på gymnasiet. Hatar när lärare tror att deras ämne är det enda och att man har deras två lektioner i veckan och sen är helt fri.

7 kommentarer:

Cissi sa...

Hallåå, hur gick matteprovet? :D

Christine sa...

Det ska vi inte tala om :P Jag tror jag får G iaf, jag hoppas det.

Cissi sa...

Jag sätter 5 spänn på att det är minst VG :p

Christine sa...

YEES där var det 5 spänn till mig!! Man kunde nämligen få max VG och jag vet precis vart gränsen gick, och jag vet att jag missade fler poäng än så eftersom jag inte ens svarade så...YES 5 kr rikare :D :D

Har du hört den UNDERBARA nyheten om MM Sing-along i Sverige? :D

Anonym sa...

Vadå singalong? Kommer den hit? När var hur?

Cissi sa...

Linda efter som vanligt :P

Christine sa...

HAHAH Linda borde sååå varit med på vår klassbild, alltid lite efter XD Haha nejdå, ska vara snäll nu...Mamma Mia sing-along, premiär på fredag Linda! Sthlm, Gbg, Malmö o.s.v, nåt säger mig att jag satsar på Sthlm :D