måndag 6 oktober 2008

Super-Mario

Var på NHL-hockey i Globen igår, Pittsburgh-Ottawa, AWESOME!! Trots att Pittsburgh förlorade, trots att Sid the Kid och Malkin var långt ifrån så grymma de kan vara, trots att det verkligen märktes att det var andra omgången av åttiotvå. NHL är ändå NHL, och att få se Pittsburgh live var typ min högsta önskan för sisådär sex år sen, och ja...barndomsdrömmar lämnar en ju ofta inte, även om man växer upp och får ett lite mer moget och distanserat förhållande till dem.

Framför allt var Mario Lemieux på läktaren. Detta är nog lite okänt för de flesta, då ytterst få av de som läser min blogg kände mig redan runt 2001-2002, men Mario var, efter Totti, mitt första riktigt stora fangirlobjekt. Faktum är att han mellan 2001-2003 var ett STÖRRE fangirlobjekt än Totti, vilket säger ganska mycket... Och och och. När jag såg honom inzoomad på jumbotronen växte alla fina minnen till liv, och jag insåg att Mario nog alltid kommer ha en ytterst speciell plats i mitt fangirlhjärta. Han blir aldrig lika stor som Totti, men hans konster på isen saknar motstycke. Har aldrig funnits och kommer troligen aldrig finnas en bättre hockeykonstnär (Gretzky, Foppa, Crosby o.s.v får ursäkta). När Mario var som bäst skiljde det både en och två dimensioner mellan honom och resten av världen. Mm...märker ni hur jag sakta försvinner bort i en drömvärld nu...ska nog gå och youtuba lite Mario-videos. Kommer säkert återkomma med mer Mariofangirlande.

Just det, en sista sak på detta ämne. Ett år prydde jag julgranen med små bilder av Mario. Det har jag hitills inte gjort med varken Totti, Harry Potter, ABBA eller Donnan. Ifall någon inte riktigt förstod hur mycket jag faktiskt dyrkade den liraren.

I övrigt kan jag meddela att singstarandet hos Tove gick MYCKET bra, återigen över 9000 poäng på Tusen och en natt och för första gången över 9000 på både Främling och Se på mig. Satsar på att vara i toppform lagom till ABBA-Singstar!! Måste dock öva på att oktavera - lyckades med konststycket att höja TVÅ oktaver istället för en. Behöver jag säga att det lät förjäkligt? Jag träffade dock tonerna!! Eller ja...tillräckligt väl för att få hyfsat med poäng iaf...

På tal om singstar och karaoke och sånt - Mamma Mia Sing Along-premiär i Stockholm på fredag enligt sf.se! Jag har tänkt försöka gå då, så vill man hänga på är det bara att skrika till! Ju fler desto bättre.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Darn, jag som inte kan på fredag... Ska ju åka till Linköping/Norrköping då inför helgens konsert med Donnan. :)

Christine sa...

Ah, synd :/ Gah, jag är ju inte lite avundsjuk...

Anonym sa...

hahaha två oktaver X''D SkiLlzZz!