tisdag 20 maj 2008

carolina klüft who?

Idag hade StaR friidrottsdag i Tumba. Klassen stod för en mycket stark insats, som bäst hela 19 deltagande, vilket måste vara rekord för klassen på denna typ av dag. Jag tog givetvis mycket seriöst på alla grenar - gick 800 meter, försökte faktiskt springa 80 meter varvid mina ljumskar DOG, kunde därefter hoppa höjdhopp ännu mindre än vanligt men för KLASSENS skull gjorde jag en volt över ribban när den låg på typ...60 cm? Jag vill dessutom ta tillfället i akt att påpeka att på stafetterna var S06 bästa samklass både bland killarna och bland tjejerna, och i killklassen lyckades vi faktiskt placera oss så bra som TREA!! Jag är oerhört stolt över min klass, S06 ftw!!

Min vän Olle från Orsa har precis berättat att han kommit in på journalisthögskola (eller nåt i den stilen) i Stockholm till hösten, vilket jag tycker är superkul! Väntar nu bara på att Linnea ska ta sitt förnuft till fånga och flytta hit hon också.

Träningen igår var faktiskt ganska rolig och inte så jobbig som jag trodde att den skulle vara. Jag var visserligen ganska slut efteråt, men jag brakade inte samman efter 10 minuter som jag var rädd för. Har nästintill skrivit klart affärsjuridiken nu, återstår bara att göra källförteckningen lite snyggare, så det blir nog träning på torsdag också. Fortsätter jag i det här tempot kan jag snart satsa på Beach 2015 istället för 2025.

4 kommentarer:

Anonym sa...

du lär ju får träna själv på torsdag eftersom jag har *host* inte börjat än...

Anonym sa...

fortsätter jag i min stil kommer jag också kunna satsa på beack 2015!!!!!!!!!

Anonym sa...

vad sägs om norra 2008 XD

Anonym sa...

Men du kan inte komma och träna när jag är där:P