söndag 4 maj 2008

galen romanista säljes

Först lite fint SL-hat. Antal försenade pendeltåg fredag+lördag = 3/3=100%. Total tid att åka hem från Vällingby: DRYGT två timmar. TACK SL FÖR ATT NI GÖR MITT LIV SÅ ENKELT! TACK FÖR ATT JAG INTE ENS BEHÖVER FUNDERA PÅ VAD JAG SKA TILLBRINGA SÖNDAGEFTERMIDDAGEN MED!!

Det finns dock inget bättre än att komma hem en söndageftermiddag, "lagom" trött efter natten, ganska irriterad på att helgen snart är över, redan sakna underbara människor etc. etc, slå sig ner framför TV:n och upptäcka att det är...ROMA!! Min ständiga källa till glädje och kraft. Trots att Totti är skadad. Sen börjar persen när man inser att det står 0-0 och motståndarlaget äger matchen totalt. Men. Roma verkar ha inlett en ny taktik som går ut på att man slöar 75 av de 90 minuterna och sen gör man 3-4 mål de resterande 15. Idag var det verkligen ÖKA TAKTEN SISTA KVARTEN! 75:e minuten TJONG 1-0, ett par minuter senare TJONG 2-0 och avsluta TJOONG, klapp-klapp-anfall, 3-0, tack för kaffet, kling, 3 poäng.

Natten var nice. Innehöll dock inte alltför mycket sömn. Eller rättare sagt ingen sömn över huvud taget. Jag nämner som vanligt inga namn, vi ska inte skylla på nån här. Runt 8 på morgonen var man dock rätt trött, men sova, nejnej...för en gångs skull tror jag att jag och en viss naturare är ganska överens om vems fel detta var.

På tal om naturare så har jag upptäckt att jag kanske blivit lite väl hård mot dom. Jag ska inte låta detta hat gå överstyr. Även om naturare i snitt har betydligt lägre intelligens och inte alls kan tänka på samma sätt som en sammare så är en del av dom kanske inte helt borta, utan kan vara ganska trevliga. Så ska nog försöka att bara hata naturarämnena istället för själva naturaren. Måste hitta tillbaka till mitt gamla trevliga jag. Eller det gamla trevliga jaget som jag trodde fanns tills jag diskuterade frågan med min mor.

Jag: Alltså älska mitt nya, dryga jag!
Mamma: NYA??

Bevisat, min mor tycker inte om mig. Ska skaffa mig en ny. Jag lägger nog ut mig på blocket till högstbjudande. Kan man sälja luftgitarrer där borde man kunna hitta villiga adoptivföräldrar också. Ska återkomma med en kravlista. Intresserade kan ställa sig i kö.

Inga kommentarer: