måndag 5 maj 2008

döda bokslut

Har fett tråkigt. Tagit en paus i bokslutsarbetet då jag kom på att jag ju faktiskt har en håltimme imorgon också som måste ägnas åt något. Att göra bokslut är tidskrävande, petigt, panikskapande, förvirrande och hysteriskt tråkigt. Och framför allt fruktansvärt skönt när siffrorna plötsligt stämmer.

I dag har jag även gjort mina kursval till trean, tog Psykologi B (50 p.) och Tyska steg 2 (100 p.), vilket innebär att jag efter att ha gått ut StaR kommer ha läst 2650 poäng. Det kommer bli tufft, men men men, fördelen med att läsa 100 poäng tyska (som var den kursen jag tvekade lite om, Psykologi B har jag varit rätt säker på att jag vill läsa ett tag) är att om jag anstränger mig lite grand kommer jag få minst VG i det, svårare än så har jag inte med språk. Och då kan jag lala runt totalt i Matte C (som jag kommer ha svårt för), jag kan till och med få IG i det, och det kommer inte PÅVERKA MITT SLUTBETYG!! Det är underbart. Jag är så lycklig att jag inte är född 1991 så jag skulle beröras av de nya reglerna, för ettorna kommer INTE kunna välja bort nån kurs från slutbetyget. Yees. Klarade det med en veckas marginal, så glad. 1990 ftw.

Vi hade en trevlig engelsklektion idag där Evelina flippade ur lite grand, eller tog fram sin naturargen. Jag, Ewwe, Sandra och Tobbe satt och halvlallade (lärar-Cissi var sjuk, hehe *nöjd*) och skulle göra lite uppgifter som krävde en uppslagsbok.. och titta bara vad som händer.

S: Ewwe, slå upp --- (random ord på engelska, minns inte vilket)
E: *bläddrar*
S, C, T: *vänta otåligt*
E: *hittar inte*
S: Eh Ewwe...du kollar i fel del av ordboken..

Människan sitter alltså och slår i den svensk-engelska delen. HALLÅ?? Vilken normalbegåvad gymnasieelev vet INTE att om det heter engelsk-svensk, svensk-engelsk ordbok så är den engelsk-svenska delen FÖRST?? Åååååååååh NATURARE!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHA

ps. matematiken borde raderas ur världshistorien. ds.

Anonym sa...

ibland kan det finnas fördelar att vara född sent på året. detta är definitivt en av dem ;)