tisdag 13 maj 2008

Mer ädelhet

Okej, om Hanna fick poäng ska ju Linnea också ha det! Igår ställde hon upp för sin systerdotter som skulle ha prov på WWII och behövde bli förhörd. Väldigt ädelt av Linnea att ägna sin dyrbara tid åt andras skolarbete!!

Håltimmar är bedrövligt tråkiga, så jag snor detta från Ellen, som snodde det från Hanna, som snodde det från (usch) blondinbella (som säkert inte var den som kom på det från början).

För fem år sedan... var jag drygt 12 år och skulle sluta mellanstadiet, med andra ord skitliten. Tyckte det skulle bli jättekul och spännande att börja högstadiet och tyckte det var kul med matte (hata 12-årig Christine). Minns inte så mycket av den tiden faktiskt.

För tre år sedan... var jag typ 14 år och hade precis fått TITTI! (Låter som att jag fick barn eller nåt, Titti är alltså min HUND!) Umgicks en hel del med Fanny och spenderade hysteriskt mycket tid med sjuka msn-masskonverser. Den tiden var lite upp och ner men jag var ganska lycklig. Tror det var då jag började umgås med Tove också.

För ett år sedan... hade jag nästan klarat av första året av gymnasiet och varit på en underbar resa till Budapest. Såg fram emot sommaren med HP-releasen som höjdpunkt. Det var faktiskt en riktigt, riktigt bra tid.

För tre månader sedan... firade jag min morfars sista födelsedag. Var otroligt stressad inför den regionala UF-mässan och kände mig lite ensam, men det var okej i övrigt.

Igår... var en ganska okej dag. Även om skoldagen var lite småtrist var det rätt skönt att vara i skolan igen och flumma runt med de coolaste sammarna. Spenderade hela kvällen med att plugga och ha sjuka konversationer på msn med folk.

Imorgon... ska jag plugga igen, engelskläxa, tyskläxa, skriva klart svenskan, förbereda UF-redovisning. Är dock okej eftersom jag har sovmorgon och slutar halv tre. Njuta av att ytterligare en dag av mardrömsveckan kommer vara avklarad.

Om ett år... har jag bara ett par veckor kvar av gymnasiet, vilket kommer vara otroligt skönt. Bör ha bestämt mig för huruvida jag ska bo kvar hemma, flytta till Stockholm eller flytta till Rom.

Inga kommentarer: