torsdag 8 maj 2008

Dagens italienska citat

"Si dice che, una volta toccato il fondo, non si possa che risalire... a me capita di cominciare a scavare"

(They say that once you reach the bottom you can only rise up...what happens to me is that I start digging).

Jag tror provet gick okej, VG bör inte var något problem men jag tror inte ens jag är nära MVG. Geometrin ställde till det. Jag förstår teorin med alla satserna men kan tyvärr inte omsätta det i praktiken. Dock bör det verkligen införas ytterligare ett betygssteg, mellan VG och MVG, alternativt sänka MVG-kraven. VG skulle jag ha kunnat få i den här kursen genom att bara sitta på lektionerna och låtsas vara intresserad, medan MVG verkligen inte går att få om man inte har en bra mattehjärna. Vad är det då som ska inspirera en att anstränga sig liksom?

Inga kommentarer: