tisdag 27 maj 2008

Yatzymästaren

Bland mycket annat kan jag nu även titulera mig YATZYMÄSTARE!! Detta efter att ha segrat båda dagens omgångar mot Tobbe, Sandra och Evelina. Vi har haft en väldigt fin dag hitills, som bestått av fem minuters naturkunskap där vi fick betygen (ett av årets lättaste MVG:n inkasserat). Därefter promenerade vi till ICA och köpte godis...eller tja, Tobbe köpte "en näve" (citat "´Hur många köpte du egentligen??" "Äh, jag bara tog en näve) med Mentosrullar som vi andra sen gjort vårt bästa för att hjälpa honom att äta upp. Sen tog vi en snabblunch innan vi drog ut till vårt nya tillhål i annexet och spelade yatzy... vilket tog lite sjuka vändningar med en stackars tärning...

E: Oj, hoppsan, nu ramlade den ner i min sko!
S: Vad äckligt, nu är det ju fotsvett på den!
E: Men vadå, den har ju redan varit mellan Tobbes ben!
T: MEN JAG HAR JU BYXOR!!

Ehm ja, och detta var ju dessvärre sant (alltså att den varit mellan Tobbes ben, jag menade INTE att det var dessvärre att han hade byxor!!) efter att jag i ilskan över ett dåligt slag "råkat" skjuta en tärning på Tobbe när han satt på ett kanske inte extremt genomtänkt sätt. Innan vi var klara hade den stackars tärningen även utsatts för Sandras andedräkt (hon försökte prata med den, typ resonera sig fram till fem sexor eller nåt sånt) och golvets damm. Vi hoppas att den inte lidit alltför mycket skada av denna behandling.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha bästa konversattionen
och förresten
snyggare design nu på bloggen

(jag hatar rosa)

Anonym sa...

konversationen*


jag stavar aldrig fel

Christine sa...

Yees den ägde, jag älskar oss, vi är så sjukt störda :D :D

haha tack, jag blev lite trött på allt rosa också...och evelinas layout-blogg-byte inspirerade mig :D