fredag 23 maj 2008

jorden runt solen (or something in that style)

Det är asdrygt att vara sjuk, jag saknar verkligen min klass. Speciellt saknar jag någon att vara dryg med (läs: tobbe). Det fina med att umgås med Tobbe är att man aldrig behöver känna att man är den som är drygast. I onsdags berättade jag för Tobbe om den där bloggen där man ska beskriva sitt liv med sex ord. Han tänkte en liten stund och sa sedan:

"Va, kretsar inte världen runt mig?"

Igår (en timme av de få timmar jag var vaken) tittade jag på VM-krönikan från 2006 och grät lite över hur bra Italien var. Pirlos mål mot Ghana, Tottis straff mot Australien, Grossos övertidsmål mot Tyskland, Materazzis kvittering i finalen, hela straffläggningen i finalen med de Rossis straff i krysset och Grossos avgörande som höjdpunkter... det var bästa sommarn. Sann kärlek, den kärlek som är ever-lasting. Forza Italia per sempre.

Inga kommentarer: