onsdag 7 maj 2008

day after day

Den här bloggen håller återigen på att bli oerhört tråkig. Men det händer inte så mycket i mitt liv...vaknar med ångest över att natten, som är både vän och fiende, är förbi...trycker i mig frukost, sitter fast i kollektivtrafiken (75 minuter att ta sig till skolan idag, nytt rekord...som jämförelse kan nämnas att det tar 55 minuter att promenera till skolan), tar mig igenom ett antal lektion, gnäller på 1) naturare 2) ettor 3) igelsta, åker hem, pluggar, går promenad och gnäller lite till på naturare (banda mina samtal med hanna de senaste dagarna och försök räkna hur många gånger orden "matte", "naturare", "hatar" och "helt klart ett problem" nämns), hänger på msn/bdb, kollar på fotboll/hockey, borstar tänderna, ser blodet rinna, läser bra böcker, sover.

Ganska tråkigt liv men snaart är det sommar! Det är tre veckor som ska överlevas, sen är det lugnt. Sen är det sommar med Oxford, Erised och London, sen är det trean som ändå kommer innehålla en hel del roliga kurser och studenttävlingar, och ja, sen om ett år så står jag där och är klar med gymnasiet. Ofattbar längtan!

Efter provet imorgon ska jag förhoppninsgvis inte öppna en mattebok förrän till Matte C i höst. Det ska bli underbart skönt... över 3 månader utan eländet!!

3 kommentarer:

Caroline sa...

jag har sällan varit så glad som när jag fick tillbaka mitt nationella i matte b och tänkte "aldrig mera matte". ehm. nu ska jag ju dock läsa upp matte c till våren, antagligen, så att jag kan söka högskola i dalarna om jag skulle känna för det...

Anonym sa...

Och om tre månader har du glömt bort all matte och måste börja om från början igen! WIHU!!!!

Anonym sa...

blodet