fredag 2 maj 2008

10-årsdag!!

Idag (eller egentligen igår då) var 10-årsdagen av The Battle of Hogwarts. En dag som svenska HP-eliten såklart tyckte skulle firas. Det blev parad med skylt på Drottninggatan och sedan en stund vid Hoggy-fontänen (där en enorm skara NORRMÄN plötsligt dök upp!!). Därefter ett traditionsenligt besök på Grå Munken. Kvällen spenderades hemma hos Dreaner i Högdalen, vilket var väldigt mysigt. Såg Indiana Jones för första gången, ehehh. Den var...okej. Jag kan kanske förstå Ellens fangirling av Harrison Ford lite bättre nu.

Valborg var också trevligt, även om det kassa vädret gjorde picknicken i Rålis till gaanska mycket FAIL!! Men det är så det svenska klimatet är och det är bara att rätta in sig i ledet...eller...nåt.

Tanken är att jag ska befinna mig i stan igen om 14 timmar, och dessförinnan bör jag ha sovit, pluggat, samt ätit lunch. Jag börjar mer och mer känna att jag spenderar mitt liv på pendeltåg/tunnelbana. Men det är fett värt det!

Inga kommentarer: