tisdag 29 april 2008

Skalbagge-räddaren

Jag blev nyss informerad om att Hanna utfört en mycket ädel handling - under en promenad hemma i Borlänge igår räddade hon en skalbagge från att bli överkörd!! Detta trots att hon tycker skalbaggar är äckliga. Hon motiverar handlingen med att "jag tänkte på att Harry räddade Draco trots att Draco är vidrig". Så gryffigt, så smart, så ädelt, så HANNA!

Linnea är såklart aldrig sämre än Hanna utan har gett studsbollar till två av sina vänner som inte hade några egna. Denna givmildhet gör mig nästan tårögd. Mycket, mycket vackert.

Jag känner mig även tvingad att kommentera ett par av mina tidigare inlägg som väckt reaktioner. Att Hanna stod inom parentes i fangirlobjektslistan beror inte på att hon är sämre än nån av dom andra (tvärtom rankar jag henne nästan lite högre än några andra på listan) utan på att jag var lite tveksam till huruvida jag skulle kalla det fangirling när jag känner och umgås med personen i fråga. Bara det faktum att hon fick nummer 7 visar väl på hur betydelsefull hon är? Om ni alla läsare här börjar bli lite förälskade i Hanna rekommenderar jag starkt TSHFC, som alltid har det bästa av Hanna-newsen och spännande reportage. Givetvis rekommenderas även Hannas egen lilla hörna, där ni kanske iofs inte får njuta av lika galna fangirlinlägg, men däremot av fangirlobjektets personliga tankar om jorden, universum och allting. Nåja, nu kanske vi ska lämna detta spår innan det blir alltför Hanna-patriotiskt.

Vidare vill jag även påpeka att 91-Sandra inte alls är menat som nåt negativt utan att jag tycker jättemycket om Sandra TROTS att hon är 91:a. Bara det faktum att jag umgås med henne trots nämnda negativa egenskap borde väl visa på vilken underbar person jag tycker hon är!

Nu återstår det väl egentligen bara för mig att önska alla en trevlig Valborg, och hoppas på att folk pokulerar i rimliga mängder :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tackar och bugar för den fina förklaringen av 91-Sandra. Det känns mycket bättre nu.

ps. jag hoppas att du hade en fin valborg trots att vi inte sågs.ds