söndag 14 september 2008

Fail!

Igår var en sjuk FAIL-dag, som dock räddades av en alltid lika strålande Donna och tre andra rätt så underbara tjejer. Failandet började egentligen redan när jag vaknade - eller snarare när jag inte vaknade. Min plan var att gå upp typ tio, så jag skulle hinna plugga, kanske packa lite...ja, iaf göra något nyttigt. Piip. Fail. Vaknar tjugo i ett. Sen bara fortsatte failandet. Kämpade med frisyren i en halvtimme innan det blev någorlunda acceptabelt. Hittade inte min kappa utan fick ta sommarjackan som INTE passade till den tröjan jag hade. På väg till busshållplatsen kom jag på att jag hade glömt kameran, men hade inte tid att hämta den. Bussen var försenad och missade därmed tåget med bokstavligt talat två sekunder. Väl på tåget upptäcker jag att mp3-batteriet håller på att dö. 45 minuter med pendeln till Stockholm är inte roligt utan mp3. Nåväl, när jag väl var inne i stan och hittade Cissi blev det en viss bättring. Skulle leda oss till Stureplan, och med tanke på vilken fail-dag det var hade man ju kunnat tänka sig att jag hade gått helt fel, men denna quest lyckades jag faktiskt fixa. Sen var det faktiskt inte jag, för en gångs skull, som stod för failandet utan tidsoptimisten Linda trädde in i handlingen. Slutade med att Emma, mycket ädelt, sprang ikapp en taxi. Vi åkte alltså taxi 300 meter från Stureplan till Hötorget. Nåväl, vi lyckades iaf undvika att komma försent till konserten.

Sen själva konserten var faktiskt inte alls fail utan mycket bra! Förutom Gunilla även Loa "Symfoni" Falkman och någon Opera-typ som hette Malena Ernman. Kanske lite mycket operasånger för min smak, men Gunilla körde ju sina ABBA-låtar (One of Us, The Winner takes it All och Dancing Queen) och det var dessutom några rätt bra låtar ur the Phantom of the Opera samt I know him so well från Chess, så det var en lyckad konsert! Vill/orkar/etc. dock inte tänka på det faktum att det kan ta gud vet hur många månader innan jag får se Donnan igen. Hoppas verkligen att det finns en bra anledning till detta...

Failandet fortsatte sedan genom att jag kommer hem och upptäcker att Roma lyckats torska mot Palermo. Visst, det var många skadade, men det är INTE okej att släppa in TRE mål mot Palermo. Det är inte okej att släppa in tre mål mot något lag. Tala om fiaskoinledning på säsongen.

Ska nu försöka göra denna dag till lite mindre fail. Har dock inga större förhoppningar. Börjar få jobbiga höstkänslor nu, går egentligen bara och väntar på att bli sjuk som grädde på moset.

4 kommentarer:

Anonym sa...

usch, såna där dagar från helvetet är hemska. murphy's lag när den är som värst liksom.

Anonym sa...

Vadå failade, vi hann ju! :P

Cissi sa...

Hade ju inte Emmat sprungit som en älg efter taxin så hade vi ju INTE hunnit :D Du har ju noll känsla för tid Linda :P

Christine sa...

Linda, vi var tvugna att åka TAXI från STUREPLAN till HÖTORGET för att hinna! Bland det sjukaste jag har gjort, att vi hann handlade väl mer om tur och Emmas kvicktänkthet och löpkapacitet när hon hann ikapp taxin än om nån skicklighet från vår sida XD Men det är sant, eftersom vi hann var det inte helt fail ändå! :D