lördag 27 september 2008

Stress 100%

Ah, just nu börjar jag få panik inför matteprovet. Känns inte alls kul... skulle föredra vilket annat prov som helst, bara inte matte. Så sjuhelvetiskt svårt att plugga till. Har ju gjort alla uppgifter man ska, men kan jag det verkligen? Har jag fattat allt? Repetera - ofta man orkar eller hinner att räkna alla uppgifterna igen? Blöh. Jag tror jag kanske ska se alla delprov som ren övning och sen bara satsa på nationella i vår. Låter lockande just nu, men kommer superångra i vår.

Idag har jag iaf löst problemet skor! Detta har faktiskt varit ett riktigt stort problem, för att gå runt i halvtrasiga skor hela hösten är kanske inte det roligaste man kan tänka sig. Hittade två ganska snygga och riktigt billiga tröjor på KappAhl (i Stockholm) också, vilket kändes mycket bra. På agendan imorgon...plugga. Se Roma. Få mamma att boka och framförallt betala biljetter till My Fair Lady innan dom är helt slut.

Har dessutom hittat tyska versionerna av Mamma Mia-låtarna på youtube. Det är en myt att tyska är ett fult språk. Visst, det är inte lika vackert som italienska, men verkligen inte så fult som alla påstår. Iofs blir ju de flesta språk vackrare när man sjunger jämfört med när man pratar, men ändå. Tyskan har oförtjänt dåligt rykte.

Der Sieger hat die Wahl

Inga kommentarer: