tisdag 23 september 2008

Stadsnätet...is it from heaven or from hell?

Sitter i nya huset. Det är nice! Flyttade in igår, har fått upp alla böcker (3 fulla, stora kartonger...hähähä), CD-spelaren, datorn, sängen, pianot och så vidare. Trodde inte att jag hade Internet. Sen upptäcker min lillebror att de som bott här tidigare troligen betalat för att ha stadsnätet (telefon, TV, internet) hela månaden. Detta stadsnät har orsakat så att det är extremt krångligt för oss att få in Telia (telefonerna) och Bredbandsbolaget, troligen måste någon Teliagubbe komma hit och koppla om lite skit. Men just nu funkar det ju, så just nu gillar jag stadsnätet. Det går dock lite långsamt, men det är inget större problem just nu. Perfekt.

Idag har varit en mycket intensiv dag. Hade tyskalektion, muntligt tyskaprov på en rast, skrev klart psykologiarbete... efter skolan åkte jag till Stockholm, simmade en kilometer med Tove, åt middag hos Tove, flängde vidare på en föreläsning om hur OS påverkat Kina. Arne Ljungqvist, han svenskan från IOK och WADA höll i den. Rätt intressant och sådär, även om han var väldigt subjektiv. Måste försöka få ihop en rapport om det här nu, men det går nog bra!

Imorgon är det dags för StaR´s fotbollsturnering och givetvis ställer man upp och spelar för sin klass! Ska bara hitta ett par skor i den här allmänna röran...nåväl...det löser sig!! Allting löser sig!! Är sjukt positiv nu när jag har mitt älskade Internet!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ring laptoptobbe så kirrar han biffen!

Anonym sa...

hahaha du är najs.