tisdag 16 september 2008

StaR-dagen!

Idag har den traditionsenliga StaR-dagen genomförts! Faktiskt måste jag säga att den var betydligt roligare och bättre planerad än tidigare år. Jag gissar att Jossan kanske har ett finger med i spelet där...bra! Det är så det blir när sammarna återtar makten från naturarna. Ordning och reda, ingen flumskola.

Temat för dagen var film och vad passade då bättre än att inleda med en Mamma Mia!-station. Denna sagolika film skulle ju i sig kunna vara temat för en hel dag. Uppgiften gick iaf ut på att sjunga ett par ABBA-låtar, något som text och melodimässigt var något av en barnlek för mig. Är det något jag verkligen kan är det ju ABBA-låtar. Så min hemska tondövhet till trots blev det att klämma i till Mamma Mia, Voulez-Vous, Money Money Money och Dancing Queen. Jag förstår inte varför folk envisas med att fortsätta med Dancing Queen - HÖR inte folk att det är en låt som ska sjungas av proffs? Det är rent vidriga tonhöjningar i den, halvt omöjligt att sjunga rent om man inte är tränad och musikalisk. Var faktiskt lite pinsamt att höra hur illa jag lät, men vad gjorde man inte för laget liksom. Såhär ska det gå till. Det lät inte riktigt så.... jag försökte dock jämna ut falsksången med att nämna delar av the Original ABBA Orchestra och filmens cast. Erbjöd mig även att rabbla upp svenska MM-ensemblen men där tyckte tydligen funktionärerna att gränsen gick.

Innan dagen var över hann jag även med att sjunga ett par rader ur Christopher Wolters sing-a-long version av Samborombon för att få fjäskpoäng av några killar som påstod sig gilla Evert Taube. Lät kanske inte lika bra som när Christopher sjöng, men jaja...allt för laget som sagt.

Eventuellt kommer det upp några bilder imorgon eller när jag orkar. Eller inte imorgon, då ska jag till Stockholm och simma och sen äta hos Tove. På torsdag kanske. Vi får se!

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig Christine :)