torsdag 11 september 2008

Idrottsfenomen!?

Nja, något idrottsfenomen är jag knappast, men trots bristande kondition, smidighet etc. lyckades jag faktiskt genom Idrott och Hälsa A inkassera, om jag räknat rätt, gymnasietidens 20:e MVG! Ganska bra gjort av mig, men det är mååånga kurser kvar, så det gäller att inte ligga på latsidan. Imorgon blir det pluggfredag! Det brukar ju annars inte gå superbra, vem är taggad på att plugga på en fredag liksom, men jag tror att med en påse godis (usch inte bra, Beach 2015 var det...) och tanken på lördagens konsert så ska jag kunna klara av det. Trots allt, det är egentligen bara renskrivning av en (usel) svensktext och en del marknadsföring som ska göras. Kanske lite psykologi också...men det kunde vart värre!

Svenska fotbollslandslaget, denna nationens stolthet, lyckades ju faktiskt besegra Ungern! Det var ju duktigt gjort, men vem bryr sig när framtida fanbäraren Daniele de Rossi fixade italiensk seger genom två klassmål? Visst, Totti är kejsaren, Caesar, men i de Rossi finns en riktig Augustus.

När vi ändå är inne på Rom och lite antika kopplingar måste jag säga att jag tycker Romarriket var mycket coolare än Grekland. T.ex hade kvinnorna en mycket bättre ställning i Rom än i Grekland, även om båda såklart med nutida mått var rent bedrövliga. Det enda nya romarriket jag vill se är ett AS Roma som erövrar Europa, men stadens historia är oerhört fascinerande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ååh grattis! stolt över dig, criccster :)

och det är inte bara din fredag som blir förstörd, jag måste jobba... så vi kan lida tillsammans ;)

Anonym sa...

haha pluggfredag XD vilket skämt.

att fotbollslandslaget skulle vara nationens stolthet låter väldigt sorgligt, inte mycket att hänga i julgran?! tacka vet jag hockey.

(egentligen är det ju JAG som är nationens stolthet, folk har bara inte insett det ä)