måndag 1 september 2008

Fuck this...I'm going to Hogwarts!

Hoppsan, nu hade jag inte bloggat på...länge. Varit upptagen i helgen. Flängde till Vällingby i fredags eftersom Hanna fyllde 20. Var jättetrevligt och jag ÄGDE på Singstar! 3 segrar av 3 möjliga, woah! Kanske ska satsa på drömkarriären som musikalartist ändå, hähä (vi behöver inte prata så högt om att poängen var låångt ifrån bra... hade faktiskt knappt hört låtarna jag skulle sjunga tidigare!!).

Sen träffade jag Tove i lördags och tog en promenad, Djurgården runt. Från Gröna Lund till Tekniska museet via Waldemarsudde, runt Blockhusudden och Djurgårdskanalen. Hann med att missa tre stycken bussar med i snitt kanske 1,5 minut. Mycket skillat! Hann iaf ut till Bromma och äta mycket god middag...inte helt okej att middagar hos Tove är lika bra mat som hemma+trevligare sällskap. Eller egentligen...ganska okej!

Så igår packade jag massor, snart dags att flytta! Såg Roma sen vilket var jättenice första halvlek, inte så kul andra halvlek. Riktig besvikelse att bara ta 1 poäng mot Napoli. Gick på bio och såg Arn med familjen på kvällen. Ganska okej film, slutet lyfte den helt klart. Ville sno Mamma Mia-affischerna. Måste skaffa mig en...

Idag är det 1 september=terminsstart på Hogwarts. Just nu är jag ganska taggad på att dra dit. Visserligen inga seriösa prov/uppsatser än men alla dessa läxor och mindre uppgifter går mig på nerverna. De tar tid och kraft men ger inget större avtryck i betygen...med andra ord, rätt så värdelöst. Måste gå nu. Ska plugga lite till...fast det tar emot. Det tar verkligen emot...

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jodå, heeelt okej :D

fast trevligare sällskap, jag är ledsen för Gunnel X) hon menar varken illa eller personligt.

Christine sa...

Va alltså det är trevligare hos dig? Gunnel är ju fett rolig, seriöst bästa kommunisten jag träffat :D