onsdag 24 september 2008

Sometimes I wish that I could freeze the picture

Först och främst; grattis till Linnea som fyller 18 idag! Saknar dig lite grand. Saknar kanske...allt?

Jag, jag kan minnas en enkel tid
Jag kan minnas när skratt och kärlek betydde allting
En enkel tid
Och mitt liv var svårt, men ändå...

Fan, saker går inte bra just nu. Roma lyckas torska, återigen, denna gång p.g.a en jävla &%#-domare som ger Genoa ett offsidemål, dömer bort ett fullständigt korrekt Romamål, och visar ut en Romaspelare mycket tveksamt. Jag orkar seriöst inte.

Ibland önskar jag att jag kunde bry mig lite mindre. Kolla bort saker som stör, som inte är helt perfekta. Skaka av mig det, "that's life" och tänka att solen går upp imorgon också. Sluta älta allting. Jag är ganska bra på att älta saker. Analysera i veckor, månader, år, vad som egentligen gick fel. Ganska svårt att gå vidare ibland. Lite som Donna i MM kanske...sitta och älta ett kraschat förhållande i 20 år är något jag troligen skulle kunna göra. Denna melankoliska sida av mig är inte helt bra.

Dessutom är det höst. Jag tycker inte alls om hösten. När man kommer in i december är det förvisso okej, men slutet av september, oktober, november....månader som seriöst borde förbjudas. Känns som att den här hösten kan komma att bli ganska jobbig.

2 kommentarer:

Li sa...

höst sucks and we haaate it.

Anonym sa...

jag känner precis likadant... fast idag var vädret åtmisntone behagande :)