måndag 18 februari 2008

Mest meningslösa dagen ever

Wotcher!

Det här är en väldigt värdelös dag. Lördag var inte en värdelös dag, det var tvärtom en fantastiskt bra dag!

Först anlände mina älskade nördar med en "flyttnyckel". Det vill säga Tove, som varit hemma hos mig ganska många gånger och därför hade fått ansvaret att leda trupperna, missade att få av trupperna på rätt station, och tvingade stackarna att GÅ tillbaka till Annalundsvägen. Shit vad jag garvade åt dom - till saken ska även sägas att flera av dom var utklädda, bl.a var Tove professor Trelawney. KÄRLEK!!!

Marathonet var sen helt underbart, så mycket roligare än att se filmerna själv. Dock shame on Dreaner, Tove, Gisela och Sean som SOMNADE innan höjdpunkten, d.v.s OotP. Klockan var inte ens halv fyra när dom däckade. Det är PINSAMT!!! Vissa andra höll ju igång till halv sju - när filmerna tog slut övergick vi i lite trivia-snack, som bara blev värre och värre. Bäst var Sampo som försökte övertala oss andra tre att "Crabbe visst var uppenbart snygg!"

Tillbaka till i dag, som är en extremt värdelös och onödig dag. Beeptest på idrotten, och 10 stycken borta, ungefär 15 kvar. Jag älskar min klass. Har fortfarande ont i halsen efter testet och då tog jag ändå inte ut mig till 100%. Hata. Sen religionen där vi såg en halvintressant dokumentär. Tyska - Jenny glömde bort att hon hade lektion och vi fick hämta henne. Dock hann vi bara med att gå igenom regelbundna verb i presens vilket jag redan kunde, så den lektionen gav inte så jättemycket. Och nu har jag suttit i typ två timmar och väntat på engelskan, där jag inte kommer göra NÅGONTING eftersom novellen är klar sedan en vecka tillbaka. Och detta medan jag kunde vara hemma och plugga naturkunskap. Suck.

Jag känner att min planering i bloggen för veckan funkade finfint, så jag ska nog göra ett nytt litet schema!

Måndag: PLUGGA NATURKUNSKAP!! Läs igenom alla sidor+frågor, ha koll på det mesta innan klockan 20. Tv och msn resten av dagen.
Tisdag: Se till att allt jag ansvarar för inför mässan är klart! Ligger just nu mycket bra till med detta.
Onsdag: Prov. Vill fika med någon? (Fast Tobbe tycker att jag ska ut och springa istället, NEJ TACK!)
Torsdag: MÄSSA!
Fredag: MÄSSA! Sen LOV!!!

Sampo vann tyvärr tävlingen mot Hanna om vem som kunde hålla sig vaken längst, men jag är ändå stolt över Hanna! Hon kämpade på bra och offrade sig för att dom inte skulle dö av sömnbrist. Det är true Gryffindor spirit!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go Sampo! Go Ravenclaw!

Christine sa...

Tyst Tove!! Villkoren var oskäliga eftersom Hanna var tvungen att sova inför dagen på Uni, till skillnad från Sampo som sedan kunde sova hur länge han ville! *härma affärsjuridikboken*