torsdag 14 februari 2008

Valentine's Day

Wotcher!

Den här dagen blev bra trots allt. Trots att hela påhittet EGENTLIGEN är larvigt och äckligt kommersiellt. Men man får ju välja lite hur man ser på det också - antingen kryper man in i sitt lilla hörn och surar över alla par som sitter och hånglar på caféer, eller så ser man det så att alla hjärtans dag lika väl kan handla om kärlek till sin vänner. Så efter 5 extremt segdragna lektioner åkte jag in till Stockholm och umgicks med mina älsklingar. Och det var asmysigt och vi garvade TUSEN GÅNGER MER ÄN ALLA HÅNGLANDE PAR RUNT OMKRING OSS! In your face liksom. Ett par bilder finns på bdb, cricce.bilddagboken.se

Just nu är jag dock lite stressad inför helgen - det är trots allt typ sex personer som ska komma hit. Jag måste handla, städa, egentligen gå till banken men det skiter jag i, fixa kladdkaka och pastasallad, se till att alla människor vet hur de tar sig hit (d.v.s informera alla om vart och när de träffar Tove. Och Tove, om du är sen när du ska leda truppen dödar jag dig!!) och så vidare. Men det kommer bli så in i helskotta roligt! Jag är dock MER ÄN NÖJD över att jag fixat klart engelskan, och naturkunskapen hinner jag plugga söndag, måndag och tisdag. Så skolan är iaf hyfsat under kontroll.

RÖJ: Tobbes nuvarande rekord ligger på 137 sekunder på amatörnivå. Det finns alltså chans att komma under 100 sekunder innan sportlovet. I dag tjatade jag om att få spela Röj hela engelsklektionen (stackars Tobbe) och till slut fick jag det!! Lycka!! Min Hermione-stämpel är dock på väg att försvinna för gott, hahha. Men vad gör det, Tonks är iaf coolare. Jag ska även informera om att jag fått Ewwe att fatta Röj, och hon har klarat amatörröj!! Jag väntar nu på att resten av klassen ska dras in i detta fenomen!

In loving memories...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Christine, ska vi se vem som kan få bästa resultatet på storröj då? Snabbast tid före sista sportlovsdagen? :D (man får itne räkna tidigare resultat)

Christine sa...

Haha jag spelar aldrig det men okeeej :D

Anonym sa...

bra då är utmaningen igång :D